johannski

Alla inlägg under augusti 2012

Av Johanna Jacobsson - 30 augusti 2012 21:09

Fast egentligen har jag redan bestämt mig, men kommer jag klara det!?
Beslutet gäller om jag ska träna den sport jag älskar medt av allt en gång i veckan eller om jag ska strunta i det totalt.
Problemet är att jobbet är sjukt stressigt just nu. Och att jag tycker att det är lite jobbigt att inte få komma hem efter jobbet och käka och ta det lite lugnt innan jag sticker till träningen.
Ska jag börja träna så blir det direkt efter jobbet.
Det positiva med det är att jag älskar att träna handboll och att jag verkligen vill göra det också!

Men så är jag ju också jävligt rädd att jag kommer bryta ihop av all stress.
Men träning är ju bra när man är stressad.
Ååh vad tycker ni att jag ska göra!?

Av Johanna Jacobsson - 28 augusti 2012 19:39

Idag blev det till att prova nåt nytt. För det första kan det alltid vara litr svårt när man provar att laga nya saker. För det andra ÄR det jävlugt svårt att laga mat när busgrabbarna i vår familj lärt sig hur man kommer upp på diskbänken. Haha. Men här kommer bild och recept iaf om ni är sugna på att prova nåt nytt.

Nyttiga fiskpinnar med nyttigt mos typ.
400 g torskfileer
2 ägg
Skorpmjöl och vanligt mjöl

Potatis
Mjölk
Smör
Broccoli (men jag använde blomkål)
Salt&Peppar
Persilja

2 dl creme fraiche
1/2 gurka
Persilja
Citronsaft

Skär fisken i mindre bitar. Doppa dem i äggen. Doppa sen i skorpmjöl och mjölblandningen. (jag kryddar direkt i mjölblandningen. Jag använde citronpeppar och salt)
Stek dem.
Koka potatisen och när de nästan är färdiga lägg i broccolin.
Gör mos.

Riv gurkan och tryck ut så mycket vätska som möjligt. Lägg i skål och blanda i resten. Jag hade även i lite salt&peppar.

Ja käka och njut :)

Av Johanna Jacobsson - 6 augusti 2012 20:20

Vi tittade på den nya Batmanfilmen förra vecka. Jävligt bra film. När vi gick ut från bion gick jag in i rullstolshissen och fick mig ett vackert blåmärke på låret.
Idag såg jag vad blåmärket ser ut som!
BATMAN!
Det är humor, vi kollar på Batman och jag skadar mig (som vanligt) och så får jag ett blåmärke som ser ut som Batman!

Hare!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards